Wróć do listy
 

ALTERNATYWA NA LUNCH - SUSHI...

Czy trzeba zrezygnować z sushi?

ALTERNATYWA NA LUNCH - SUSHI... Nikt nie wątpi w zdrowe korzyści wysokiej jakości sushi, które można znaleźć w najlepszych japońskich restauracjach na całym świecie. Takie danie będzie też trochę kosztować. Prawda jest taka, że większość japońskich potraw zjadanych na co dzień nie spełnia wysokich standardów. 

To raczej szybkie i tanie wersje, dostępne w pobliskich restauracjach i punktach z gotowymi sushi w pudełeczkach. Jeśli nie jesteście uważni, sushi może dostarczyć mnóstwa węglowodanów na lunch lub obiad, znikomej ilości białka i warzyw. Co gorsza, już w godzinę po takim posiłku będziecie odczuwać głód i chęć na coś słodkiego.

Oto kilka rzeczy, o których warto wiedzieć zanim w biegu chwycicie 1 lub 2 maki-sushi:

1. Ryż do sushi może być przygotowywany z cukrem i octem ryżowym.Do ugotowania 2 szklanek ryżu gdzieniegdzie dodaje się średnio 2 łyżki cukru i 2 łyżki octu ryżowego. Poza tym typowe maki składa się w 60-75% z ryżu, a taka ilość węglowodanów jest równoważna dwóm kromkom chleba.

2. Ryż do sushi jest oczyszczony.Ryż stosowany do przygotowania sushi różni się od typowego ryżu kształtem ziaren. Jest krótszy i bardziej zaokrąglony. Niestety jest też oczyszczony, zawiera mniej minerałów i powoduje duże i krótkie skoki poziomu glukozy we krwi.

3. Ilość białka w sushi jest niewielka.Zaleca się, by w każdy posiłku znalazła się porcja białka. Na lunch lub obiad powinno zjeść się kawałek dobrego źródła białka wielkości dłoni. Pomyślcie, ile maki trzeba zjeść, by dostarczyć tyle protein, oraz ile ryżu znajduje się w takiej ilości sushi.

4. Sushi może powodować krótsze uczucie sytości.Sushi zawiera niewielkie ilości białka i tłuszczu, a to te dwa składniki odżywcze odpowiadają za dłuższe uczucie sytości. Bez nich dużo szybciej najdzie Was ochota na sięgnięcie po deser.

5. Sushi może dostarczać dużo sodu.Ryż do sushi gotuje się najczęściej z dodatkiem soli, a gotowe maki zjada się z dodatkiem sosu sojowego, którego klasyczna wersja zawiera mnóstwo sodu. Ten pierwiastek w odpowiedniej ilości jest nam niezbędny, ale jego nadmiar może być bardzo szkodliwy.

6. Składniki i dodatki do sushi mogą być kiepskiej jakości.Prawdziwe sushi powinno być przygotowane ze składników najwyższej jakości, ale to oznacza też wysoką cenę. W ten sposób w wielu tańszych, szybkich i gotowych zestawach maki-sushi mogą znaleźć się średniej i niskiej jakości dodatki, jak paluszki krabowe.