Wróć do listy
 

DLACZEGO WARTO JEŚĆ BROKUŁY?

DLACZEGO WARTO JEŚĆ BROKUŁY?  Zastanawiasz się czy istnieje produkt spożywczy, który równocześnie wspierałby trawienie i wspomagał redukcję tkanki tłuszczowej? Tak takim cudownym składnikiem Twojej diety są brokuły!
Jeśli do tej pory nie spożywałeś tego warzywa to najwyższy czas to zmienić! Jak wykazano w badaniach, suplementacja sulforafanu – głównego związku zawartego w tych warzywach, zmniejsza przyrost tkanki tłuszczowej zlokalizowanej wokół jamy brzusznej i wspomaga rozwój korzystnej mikroflory jelitowej.


 Brokuły, a cukrzyca
Dodatkową cenną właściwością, która wynika z obecności sulforafanu jest obniżanie poziomu cukru we krwi. Badania przeprowadzone na szczurach wykazały, że wysokie dawki sulforafanu istotnie obniżają stężenie glukozy we krwi. Substancja ta, hamuje działanie enzymów wątrobowych pobudzających wytwarzanie glukozy.

Co jeszcze można znaleźć w tych zielonych różyczkach?
Brokuły to bogate źródło m.in. witaminy C (około 80 – 90mg w 100g), kwasu foliowego (ponad 100mg), potasu (niemal 400mg w 100g), pewnych dawek witaminy E, witaminy A oraz witamin z grupy B. W tych smacznych zielonych różyczkach znajdziesz również: magnez, wapń, żelazo, cynk i mangan oraz miedź.

Jak często spożywać brokuły i kto powinien zachować umiar?
Bez wątpienia należy stwierdzić, że brokuły to bardzo wartościowy składnik diety. Może wspomóc redukcję tkanki tłuszczowej, korzystnie wpływać na gospodarkę glukozową oraz sprzyjać prawidłowej pracy jelit. Jednak warto wspomnieć, że poza brokuły tak jak wiele innych warzyw zawierają związki Goitrogenne, utrudniające wchłanianie jodu– pierwiastka niezbędnego w syntezie hormonów tarczycy. Jeśli cierpisz na niedoczynność tarczycy nie rezygnuj całkowicie z brokułów, zachowaj umiar i spożywaj je 1–2 razy w tygodniu. Jeśli jesteś osobą zdrową możesz spożywać brokuły częściej, jednak należy pamiętać że każda dobrze zbilansowana dieta nie w powinna ograniczać się do 1 rodzaju warzyw.