Wróć do listy
 

JAJKA NA KAŻDĄ PORĘ DNIA...

Jajka z batatem, szparagami i sosem chrzanowym...

JAJKA NA KAŻDĄ PORĘ DNIA... Jajka można jeść w każdej odsłonie i o każdej porze dnia... To bardzo wdzięczny produkt wkomponowujący się idealnie zarówno w słodkie dania, jak i obiadowe czy kolacyjne propozycje... Dzisiejszy przepis jest totalnie elastyczny jeśli chodzi o sugerowaną  porę spożycia. Idealny na śniadanie, lunch czy kolację... Smacznego...

Jajka...Jajka to przede wszystkim pełnowartościowe białko z wzorcowym składem aminokwasów i zawartością wielu składników mineralnych. Najważniejsze z nich to wapń, żelazo, magnez, fosfor i potas. Elementy te są potrzebne do prawidłowego funkcjonowania, a ich formy występujące w jaju są łatwo przyswajalne.

Szparagi...Szparagi są naprawdę wyjątkowe! W 100g zawierają zaledwie 18kcal i całą listę korzyści, które dostarczysz swojemu organizmowi. Szparagi są źródłem kwasu foliowego, witaminy C i E oraz beta karotenu. Spożywanie szparagów zaleca się niemal wszystkim, a zwłaszcza kobietom w ciąży i karmiącym piersią (z uwagi na zawartość kwasu foliowego i wapnia). Dzięki tym pysznym zielonym warzywom nasza skóra, włosy i paznokcie staną się zdrowsze i piękniejsze. Dzięki wysokiej zawartości potasu, a niskiej sodu szparagi korzystnie wpływają na usuwanie nadmiaru wody z organizmu i obniżają ciśnienie tętnicze. Dodatkowo warto podkreślić, że szparagi z uwagi na wysoką zawartość błonnika pokarmowego i inuliny wspierają prawidłową funkcję jelit. Detoksykacyjne właściwości szparagów w połączeniu z usprawnianiem pracy jelit to niezwykle korzystne połączenie, które bardzo dobrze wspomagać będzie dietę odchudzającą.

Bataty...Bataty, czyli słodkie ziemniaki, to bulwy rośliny z rodziny powojowatych pochodzącej z Ameryki Południowej i Środkowej. Największe okazy ważą nawet 3 kg, choć większość osiąga masę ok. 300 g. Bataty nie występują dziko w przyrodzie, znane są jedynie uprawiane odmiany o zróżnicowanym kolorze i kształcie. Słodkie ziemniaki podobnie do zwykłych zawierają skrobię, ale dostarczają więcej błonnika i białka. Bataty to także źródło witaminy A i beta-karotenu, które rozpuszczają się w tłuszczach i tylko po dodaniu oliwy mogą zostać wchłonięte w naszym układzie pokarmowym. Słodkie ziemniaki dostarczają też składników mineralnych, zwłaszcza wapnia, fosforu i potasu, a 100 g bulwy dostarcza 86 kcal.