Wróć do listy
 

KAWOWY DESER NA GORĄCE DNI...

Pyszny serniczek na zimno...

KAWOWY DESER NA GORĄCE DNI... Kolejna letnia deserowa propozycja - serniczek na zimno z kawą i czekoladą. Przygotuj ten pyszny i energetyzujący deser i ciesz się jego wspaniałym smakiem bez wyrzutów sumienia! Proponowany przez nas serniczek, nie wymaga pieczenia i jest bardzo prosty w przygotowaniu. Dodatkowo zawiera sporo białka, dlatego sprawdzi się idealnie zwłaszcza, gdy ciężko trenujesz i potrzebujesz sporej dawki energii.

Gorzka czekolada dostarczy magnezu i antyoksydantów, a kawa pobudzi i polepszy koncentrację. Nie kupuj gotowych ciast w których znajduje się mnóstwo niepotrzebnych dodatków i konserwantów. Poświęć 20 minut na przygotowanie tego lekkiego i pysznego deseru. Jeżeli chcesz sprawić, by sernik zawierał jeszcze mniej kalorii, zamiast cukru możesz wykorzystać słodzik...

Składniki na 6 porcji:
Składniki potrzebne do przygotowania spodu ciasta:
  • 1,5 szklanki pokruszonych herbatników,
  • Olej kokosowy 20g,
  • Cukier 5g,
Do wypełnienia ciasta:
  • 300g serka śmietankowego o temperaturze pokojowej,
  • 1/4 szklanki cukru pudru,
  • 1/2 łyżeczki ekstraktu waniliowego,
  • Ser mascarpone 150g,
Polewa:
  • Gorzka posiekana czekolada 80g,
  • Ser mascarpone 100g,
  • Kawa prawdziwa 30g,
  • Cynamon do posypania 10g,
Sposób przygotowania:1. W średniej misce wymieszać i zmiksować pokruszone herbatniki, cukier i olej kokosowy.
2. Otrzymana masę podzielić na 6 części i wyłożyć nią 6 małych szklanych miseczek.
3. Miseczki z przygotowanym dnem ciasta włożyć do lodówki.
4. W dużej misce ubić serek śmietankowy (przy pomocy blendera).
5. Dodać serek mascarpone, cukier waniliowy i jeszcze chwilę ubijać.
6. Połowę otrzymanej masy serowej wlać na spód do szklanych miseczek i włożyć jeszcze raz do lodówki.
Przygotować polewę.
7. Ser mascarpone ubić (za pomocą trzepaczki) z rozpuszczoną w kąpieli wodnej czekoladą (należy poczekać aż czekolada trochę ostygnie) i kawą.
8. Położyć warstwę czekolady na warstwie z sera.
9. Warstwę czekoladową polać drugą połową warstwy z sera i posypać cynamonem.
10. SMACZNEGO!

Wartość odżywcza w 1 porcji:
Energia: 472,5kcal,
Białko: 8,4g,
Tłuszcz: 33g,
Węglowodany: 35g,