Wróć do listy
 

PROTEINOWE MASŁO ORZECHOWE...

Dobre dla wszystkich...

PROTEINOWE MASŁO ORZECHOWE... Przepadasz za masłem orzechowym, ale obawiasz się, że duża ilość tłuszczu zaburzy proporcje Twojej diety... Możesz zrobić własne, kontrolować ilość tłuszczu, węglowodanów i jeszcze doładować je białkiem...


Wpływ orzeszków ziemnych na cholesterol... Orzechy ziemne to w rzeczywistości nasiona rośliny należącej do rodziny bobowatych. Są kuzynami fasoli, grochu i innych strączków. Charakteryzują je specyficzne owoce – strąki. Po przekwitnięciu szypułki kwiatów wydłużają się i kierują ku ziemi, wpychając w nią strąk z nasionami. Tam dojrzewają orzeszki i stąd pochodzi ich nazwa. Kiedyś były przysmakiem Indian na terenie obecnej Brazylii, a w Polsce zdobywają swoich fanów od XX wieku. I słusznie, bo naukowcy dowiedli, że regularne spożywanie orzechów arachidowych powoduje obniżenie cholesterolu i frakcji LDL we krwi, jeśli ich poziom był za wysoki. Co ciekawe, obróbka fistaszków nie miała żadnego wpływu na ich działanie. Jedzenie surowych, prażonych czy w formie masła orzechowego nie ma znaczenia w pozytywnym działaniu na nasz cholesterol, a jego poziom spada do normy. Dlatego przygotuj składniki i uzbrój się w odrobinę cierpliwości, by zmiksować orzeszki blenderem na gładką masę.

Alergia... Należy pamietać, że orzechy arachidowe mogą wywoływać reakcje alergiczne i w niektórych przypadkach kończące się nawet wstrząsem anafilaktycznym. Uczulają przede wszystkim białka znajdujące się w nasionach, głównie albuminy. Nie ma dokładnych danych o ilości alergików, ale podejrzewa się, że co 10 atopik może być nadwrażliwy na orzeszki ziemne. Jeśli nie jesteście pewni produktów, które was alergizują, powinniście ostrożnie wprowadzać orzeszki do diety.