Wróć do listy
 

PROTEINOWE TRUFLE CHAŁWOWE...

Nie tylko dla amatorów słodkiej chałwy...


Składniki na 12 kulek:
  • 2/3 szklanki proszku proteinowego o smaku waniliowym lub czekoladowym, etc...
  • ½ szklanki masła orzechowego
  • 2 łyżki miodu, syropu klonowego, lub dowolnej supstancji słodzącej
  • 3 łyżeczki nasion sezamu
  • Do obtoczenia: nasiona sezamu, kruszone pestki dyni, lub co masz pod ręką

Sposób przygotowania:
  • Zmiksuj blenderem nasiona sezamu, dodaj miodu i ponownie wymieszaj.
  • Dołóż masło orzechowe, zmiksuj.
  • Dodaj proszku proteinowego i miksuj do uzyskania, gęstej, gładkiej, jednolitej konsystencji.
  • Formuj w rękach kulki o średnicy około 2cm z porcji ciasta (około 1 łyżki).
  • Obtocz kulki i gotowe!

Wartości odżywcze 1 kulki bez obtoczenia:
Wartość kaloryczna: 119,6 kcal
Białka: 6,8 g
Tłuszcze: 9,1 g
Węglowodany: 2,8 g

Uwagi:
Jeśli często używasz pasty tahini możesz użyć 3 łyżeczek tej pasty, zamiast całych nasion sezamu. W ten sposób jeszcze szybciej przygotujesz chałwowe trufle.

Różne proszki proteinowe różnią się między sobą wilgotnością, dlatego jeśli masa na kulki jest zbyt płynna, musisz dodać więcej białka, a jeśli jest zbyt sucha, dodaj więcej masła orzechowego, aż uzyskasz odpowiednią konsystencję.