Wróć do listy
 

WIOSENNY SZAŁ...

Zielona tortilla...

WIOSENNY SZAŁ... Wiosna w rozkwicie! Dokoła nas aż roi się od zieleni. Kolor zielony stał się inspiracją do stworzenia tej zdrowej i smacznej tortilli z pastą szpinakową. Zieloną tortillę możesz zawinąć w folię aluminiową i zabrać ze sobą do pracy np. zamiast kanapki. Tortilla sprawdzi się również jako lunch, zwłaszcza dla osób aktywnych i dbających o linię.

Nasza zielona tortilla zawiera aż 28,2g białka, co docenią osoby trenujące siłowo i budujące masę mięśniową. Awokado i nasiona siemienia lnianego dostarczą Twojemu organizmowi niezbędnych nienasyconych kwasów tłuszczowych, które odgrywają szczególną role w diecie sportowców a także osób odchudzających się. Szpinak to zastrzyk składników mineralnych, witamin i kwasu foliowego. Jest cennym źródłem żelaza,  a także witaminy C, i K.

Składniki na 1 porcję:
• Tortilla pełnoziarnista 1 x placek,
• Szpinak świeże liście 50g,
• Ser twarogowy półtłusty 100g,
• Ser feta 20g,
• Jogurt naturalny 30g,
• Pieprz, sól, ostra papryka,
• Oliwa z oliwek 10g,
• Czosnek 1 x ząbek,
• Awokado1/4 x sztuka,
• Ogórek zielony ½ x sztuka,
• Prażone nasiona siemienia lnianego 10g,
• Czosnek 1 x ząbek,
• Sok z limonki

Sposób przygotowania:
1. Szpinak umyć i drobno posiekać.
2. Czosnek przecisnąć przez praskę.
3. Na patelni rozgrzać oliwę i podsmażyć szpinak i czosnek.
4. Gdy liście szpinaku zmiękną dodać przyprawy, zdjąć z ognia i przestudzić.  
5. Gdy szpinak ostygnie wymieszać z go z twarogiem, fetą i jogurtem naturalnym.
6. Awokado i ogórka pokroić w plastry.
7. Placek tortilli posmarować pastą szpinakową i ułożyć awokado oraz ogórka.
8. Do środka dodać także prażone nasiona siemienia lnianego i skropić sokiem z limonki.
9. Tortillę zawinąć w dowolny sposób.
10. SMACZNEGO!

Wartość odżywcza 1 porcji:
Energia: 602kcal,
Białko: 28,2g,
Tłuszcz: 34,4g,
Węglowodany: 49,2g,