Wróć do listy
 

ZALETY SUPLEMENTÓW...

5 suplementów, które każdy powinien znać...

ZALETY SUPLEMENTÓW... Półka z suplementami może onieśmielać tych, którzy dopiero zaczynają swoją przygodę ze sportowym odżywianiem oraz regularnym treningiem. Warto poznać niektóre suplementy i sposób w jaki mogą pomóc w szybszym osiągnięciu celów fitness. Niektóre suplementy mogą uzupełniać braki w składnikach odżywczych, dzięki czemu twoje ciało ma wszystko, czego potrzebuje, by osiągnąć maksymalną wydajność…

Niezależnie od tego, jakie są twoje cele, odpowiednie suplementy mogą pomóc w poprawie twojego zdrowia, wydajności i budowie sylwetki. Oczywiście zawsze powinieneś wiedzieć, jakie paliwo umieszczasz w baku. Inaczej mówiąc, nie stosuj środków, których działania nie rozumiesz. Zakładając, że stosujesz już multiwitaminy, pięć poniższych wskazówek pomoże ci zbudować solidną podstawę suplementacji!

1. BIAŁKAOtwórz 20-letnią książkę dotyczącą diety na stronie zawierającej opis białek. W ogóle nie przypomina współczesnej literatury na temat odżywiania! Kiedyś uważano, że ludzkie ciało potrzebuje 10 do 15 % dziennie spożywanych kalorii z białek i jest to ilość nadal propagowana przez większość wytycznych. Jednak obecnie, po wykonaniu intensywnych badań i testów, uważa się, że 20 do 30 % to bardziej właściwa dawka, zwłaszcza w przypadku ciężko trenujących sportowców i weekendowych pasjonatów ruchu. Ponieważ zostali oni wyedukowani przez swoich trenerów, sportowcy jedzą duże ilości białka. Ich trenerzy odkryli metodą prób i błędów, co działa najlepiej. Pierwszym i oczywistym krokiem w kierunku spożywanie odpowiednich ilości białka jest przyjmowanie go z pożywienia - najlepiej pełne białka ze źródeł zwierzęcych. Może to jednak zabierać dużo czasu i sporo kosztować. Jedzenie co 2 do 3 godzin nie jest możliwe w przypadku niektórych ludzi, a jeszcze inni nie chcą jeść tak często. Właśnie w takich sytuacjach suplementacja białek dobrze się sprawdza. Suplementy białek szybko działają i pozwalają w sposób wygodny i niedrogi sprostać zapotrzebowaniu na białko, nawet jeśli jesteś zajęty w pracy. W pewnych porach dnia, zwłaszcza po treningu, suplementy białka mogą być nawet bardziej korzystne niż jedzenie. Ponieważ białko serwatki trawione jest szybko i łatwo, dlatego jest idealnym źródłem białka po treningu.
Lista, która poprowadzi cię przez suplementację białek;
  1. Białka serwatki
  2. Kazeina
  3. Białko sojowe
  4. Białko z jaj
  5. Białko roślinne
2. OLEJ RYBILiczne zalety oleju rybiego zawdzięczać można dużej zawartości kwasów tłuszczowych omega 3, w szczególności EPA i DHA. Omega 3 uważane są za „niezbędne nienasycone kwasy tłuszczowe“, co oznacza, że są ważne dla zdrowia, ale ludzki organizm nie potrafi ich wytworzyć. Kwasy tłuszczowe omega 3 najliczniej występują w oleistych rybach, jajach, wołowinie pochodzącej od krów karmionych trawą oraz w dziczyźnie. Kwasy tłuszczowe omega 3 są również obecne w różnych produktach pochodzenia roślinnego jak orzechy brazylijskie, orzechy włoskie i siemię lniane. W czasach paleolitycznych kwasy omega 3 licznie występowały w różnych zwierzętach. Jednak hodowla przemysłowa, współczesne metody konserwacji i gorsza jakość ziemi sprawiły, że produkty pochodzenia zwierzęcego zawierają łącznie mniejszą ilość kwasów tłuszczowych omega 3. Ze względu na dużą zawartość EPA i DHA, suplementy zawierające olej rybi są idealnym źródłem kwasów omega 3. Olej rybi jest niezbędnym suplementem niezależnie od tego czy próbujesz budować mięśnie, spalać tłuszcz czy poprawić ogólny stan swojego zdrowia.
Olej rybi wspiera:
  1. Funkcję poznawczą
  2. Normalne, zdrowe funkcjonowanie układu odpornościowego
  3. Zdrowie serca
  4. Zdrowie skóry
  5. Dobry wzrok
  6. Zdrowie stawów