Wróć do listy
 

ZDROWE ŚNIADANIE DLA SPORTOWCA

Ciekawe propozycje, by zacząć poranek...

1 z 8


Funkcjonalnie i szybko naładuj energię...

Na co dzień sprowadzamy domowe śniadanie do filiżanki kawy czy kupionej do pracy drożdżówki. Warto jednak zauważyć, że prawidłowe śniadanie powinno składać się z produktów zawierających niezbędne do funkcjonowania organizmu składniki odżywcze: węglowodany, białka, witaminy. Jego wartość powinna mieć właściwą ilośc kalorii wg. zapotrzebowania oraz odpowiednią dawkę witamin, minerałów oraz składników odżywczych w tym nie mniej niż 5 g błonnika i 20 g białka. Te składniki zapewnią naszemu organizmowi wystarczająco dużą dawkę energii.
Główne powody, dla których powinniśmy zjeść śniadanie:
Badania dowodzą, że jedzenie śniadania reguluje apetyt, produkcję insuliny oraz poprawia przemianę materii. Sportowcy jedzący regularnie śniadanie, dwukrotnie rzadziej mają problemy z cukrzycą oraz nadwagą niż Ci, którzy wola sobie dłużej pospać.
Regularne śniadania pozytywnie wpływają na działanie systemu odpornościowego oraz przeciwdziałają cukrzycy i powstawaniu chorób nowotworowych.
Nasze propozycje przygotowania śniadania, którego wykonanie nie zajmuje dużo czasu, a z pewnością pozwoli poprawnie zacząć dzień.
Uwaga;poniższe przykłady należy dostosować do indywidualnego zapotrzebowania kalorycznego.