Wróć do listy
 

ZDROWE ZAMIENNIKI...

Żywność o podobnych wartościach odżywczych...

1 z 6

   Wiesz, że w twojej diecie musi znajdować się mnóstwo warzyw, owoców, ryb i innych sztandarowych zdrowych produktów. Ale istnieje pewien problem - nie możesz znieść ich smaku... W jaki sposób znaleźć składniki odżywcze o podobnym działaniu?        
Nie ma szans, żebyś super wyglądał, miał najlepsze osiągnięcia i czuł się cudownie, jeśli twoja dieta nie zawiera różnych produktów bogatych w witaminy, minerały, błonnik, białko i dobre tłuszcze. Istnieje spora szansa na to, że jesz więcej jakiegoś rodzaju żywności - na przykład, kochasz ryby, ale nienawidzisz warzyw. Może to prowadzić do braku równowagi między składnikami odżywczymi - mnóstwo kwasów tłuszczowych omega-3, ale mało przeciwutleniaczy i błonnika.
Weźmy za przykład ludzi, którzy unikają glutenu. Objadają się białkiem i warzywami, a mimo to mogą cierpieć na niedobór innych składników odżywczych. Typowa dieta bezglutenowa może zawierać dużo tłuszczu i mało błonnika oraz wiele witamin i minerałów, łącznie z wapniem, folacyną i niacyną...