Wróć do listy
 

10 PODSTAWOWYCH ZASAD FITNESSU

O których nie możesz zapomnieć

10 PODSTAWOWYCH ZASAD FITNESSU Będąc czytelnikiem Fitnow.pl, pewnie dobrze już znasz swoje ciało i masz wyznaczone cele. Gdy udajesz się na siłownię, nie robisz tego tylko po to by się pokazać i pokręcić wokół bieżni. Masz misję. Podobnie jak ja, będziesz robić wszystko, by pobić swój dotychczasowy rekord. Jesteś oddany i skupiony – nie do powstrzymania.


Czasem jednak nasze pragnienie, by być większym, lepiej dociętym, szybszym lub silniejszym jest tak przytłaczające, że zapominamy zrobić krok w tył i krytycznie spojrzeć na to co robimy. Jako sportowiec czasem tak bardzo koncentruję się na swoim celu – zmiażdżeniu konkurencji, wyciśnięciu maksimum z wszystkich treningów i posiłków – że zapominam po drodze o najbardziej podstawowych zasadach fitnessu.

Podstawowe zasady? Jakie podstawowe zasady? Mówię o kamieniach węgielnych sukcesu w fitnessie. Łatwo o nich zapomnieć, gdy ciągle pojawiają się co raz to nowsze i lepsze sposoby na sukces fizyczny. Teraz jest czas, by je sobie przypomnieć. To porady, które mogą wydawać się proste i podstawowe (takie właśnie mają być), lecz są ważne dla każdej osoby ćwiczącej.

1. Baw się
Jeśli nie czerpiesz radości z fitnessu, łatwo stracisz cel z oczu. Jeśli na samą myśl o marszu na bieżni stacjonarnej robi ci się niedobrze, nie rób tego!

Znajdź coś, co lubisz: wędrówki po górach, bieganie w grupie, crossfit, joga lub nawet jeśli chcesz możesz spróbować lekcji akrobatyki na trapezie. Tak długo jak fitness jest dla ciebie zabawą, istnieją duże szanse, że będziesz się go trzymał.

2. Wyznacz cele
Może chcesz zmieścić się w mniejszy rozmiar sukienki lub zmniejszyć procent tkanki tłuszczowej, przebiec 2km w określonym czasie lub ustanowić swój nowy rekord w martwym ciągu. Cóż, wyznacz sobie cel i dąż do niego! Zawsze zalecam moim klientom ustanowienie sobie celów krótkoterminowych (około 30 dni) i długoterminowych (3-6 miesięcy). Z uwzględnieniem tych celów możemy zaprojektować plan, który pomoże ci skoncentrować się na drodze do sukcesu.

3. Pij wystarczającą ilość wody!
Tak, zdaję sobie sprawę, że jest to oczywiste, lecz pozwól mi rozwinąć myśl. Podczas gdy przypominanie o piciu wody może wydawać się niepotrzebne i nudne, wiele osób myli pragnienie z głodem. Jeśli właśnie zjadłeś posiłek i wciąż jesteś głodny, możesz po prostu być odwodniony.

Zbyt często ludzie będący na diecie myślą, że są głodni, podczas gdy tak nie jest. Nie myl pragnienia z głodem! Jeśli czujesz się głodny, pij więcej wody, a następnie poczekaj 10 minut. Po tym czasie będziesz wiedzieć czy faktycznie burczy ci w brzuchu czy nie.