Wróć do listy
 

PRZYJACIEL POŚLADKÓW - PRZYSIAD!

Wariacje jednego z najpotężniejszych ćwiczeń wszech czasów...

PRZYJACIEL POŚLADKÓW - PRZYSIAD! Ładnie zaokrąglone, jędrne pośladki – wszystkie chcemy takie mieć - prawda? Mięśnie pośladkowe są największe i najsilniejsze w naszym organizmie. Ich podstawowa funkcja to prostowanie bioder i unoszenie nóg w tył. Dodatkowo angażujemy je w czasie chodzenia, biegania, skakania, wchodzenia po schodach czy w trakcie wspinaczki. Ekstremalnie ważny jest zatem dobry trening tej części ciała...

Wykroki, unoszenie nóg i przysiady są doskonałe dla ćwiczenia pośladków. Dodatkowo przysiad jest bardzo powszechny i może być wykonywany na wiele sposobów. Jest ćwiczeniem, które w jednym ruchu angażuje 75% wszystkich mięśni twojego ciała! Poza tym przysiady można wykonywać w dowolnym miejscu, w którym aktualnie się znajdujesz i to z niewielkim obciążeniem lub bez niego, a także w wielu różnych odmianach. Na pewno warto włączyć przysiady do swoich treningów, lecz pamiętaj, by wykonywać je prawidłowo, skupiając się na doskonałej formie!

Kilka moich ulubionych odmian:

Tradycyjny przysiad. Powinieneś najpierw być mistrzem w wykonywaniu tradycyjnych przysiadów, zanim przejdziesz do innych odmian. Stań ze stopami rozstawionymi na szerokość bioder, opierając ciężar ciała na piętach. Utrzymuj mięśnie brzucha spięte, a barki pionowo nad biodrami. Opuść biodra w dół jakbyś siadał na ławce. Utrzymuj plecy proste. Następnie wstań, prostując nogi i powtórz. Kluczem jest zejść tak nisko jak to możliwe, przy zachowaniu odpowiedniej formy i utrzymując ciężar ciała cały czas na piętach, jednocześnie spinając pośladki. Ćwiczenie to można wykonywać z obciążeniem lub bez.

Przysiad – stopy sumo. Ustaw stopy najszerzej jak możesz, palce skieruj do zewnątrz. Obniż ciało, aż uda znajdą się w pozycji równoległej do podłogi. Utrzymaj tą pozycję przez krótką chwilę, a następnie na wydechu wyciśnij tułów do pozycji startowej. Powtórz. Ta odmiana przysiadów doskonale angażuje zewnętrzne i wewnętrzne mięśnie ud.