Wróć do listy
 

Sposoby na zwiększenie poziomu energii...

20 łatwych porad

Sposoby na zwiększenie poziomu energii... Znasz sposoby na zwiększenie poziomu
energii?
Na pewno wiele...
Czy na aby pewno?
Zmuś swoje ciało do pracy przy użyciu wszystkich cylindrów jakimi dysponujesz z pomocą tych 20 wskazówek pomagających podnieść poziom energii...


1. Wypij espresso przed treningiem... Wypicie kawy godzinę przed treningiem zmniejsza zmęczenie po treningu o 60%, twierdzą amerykańscy naukowcy. Kofeina pozwala na uwolnienie tłuszczu do krwiobiegu podczas aktywności fizycznej, a gdy zostaje on zużyty przed węglowodanami, zostają one zachowane na później, więc mamy więcej energii przez dłuższy czas.

2.Pozostań rozluźniony...Napięte mięśnie dwugłowe ud, pośladków lub czworoboczne (nogi, tyłek i ramiona) sprawią, że wykonywanie najłatwiejszych czynności, jak chodzenie i podnoszenie ciężarów, będzie wymagało zużycia większej ilości energii - tak twierdzi fizjoterapeuta z ALO Clinic w Londynie. Gdy jesteś w biurze, pamiętaj by wstawać i rozciągać się co najmniej przez minutę co godzinę, ponieważ siedzenie w tej samej pozycji przez cały dzień męczy mięśnie i zużywa energię.

3.Zapewnij sobie towarzystwo roślin... Badania przeprowadzone na Washington State University pokazały, że pracownicy, którzy mają rośliny na swoich biurkach stali się o 10% bardziej uważni w ciągu zaledwie jednego dnia.

4.Zmień wódkę na Shochu... To alkohol świadomie wybierany przez dbających o zdrowie Japończyków. Zawiera mało kalorii, a naukowcy uważają, że produkuje on enzymy rozbijające zakrzepy krwi, przez co zmniejsza ryzyko zawałów i wylewów. Jest pełen wspomagających zdrowie owoców, ziół i przypraw i najwyraźniej nie powoduje kaca pozbawiającego cię energii. Można go kupić w dobrych supermarketach azjatyckich.

5.Pozwól muzyce przejąć kontrolę... Według magazynu Athletic Insight słuchanie ulubionych dźwięków podczas treningu może dać ci kopa energetycznego, a głośna muzyka jest jednym z najbardziej efektywnych narzędzi, jeśli chodzi o walkę ze stresem i ze zmęczeniem. Niektórzy naukowcy sugerują, że śpiewanie może dodać ci więcej werwy, ponieważ wymaga brania głębszych wdechów. Jednak najlepiej zostaw sobie śpiewanie na czas brania prysznica, ponieważ w ten sposób spowodujesz uwolnienie dodatkowych endorfin.

6.Spróbuj yerba mate... To najlepszy napój herbaciany mieszkańców Ameryki Południowej, który pomaga zachować poziom energii i zmniejszyć zmęczenie. Wytwarzany jest z naturalnych liści, które zawierają karoten, witaminy A, C, E, kompleks witaminy B, magnez, wapń i żelazo.

7.Wygospodaruj trochę czasu tylko dla siebie... Zaplanuj dla siebie kilka godzin świętego spokoju, rozplanuj je na cały tydzień i poświęć je na relaksujące czynności, jak praca w ogródku, łowienie ryb czy medytacja, aby twój mózg mógł się naładować. Psycholog Felix Economakis z Health Clinic w Londynie twierdzi, że istota szara pracuje bardziej wydajnie, gdy wykonujemy zwykłe czynności.

8.Jedz jajka na śniadanie... Według American Heart Assiciation jajka są najlepszym źródłem białek podnoszących poziom energii. Zawierają mało cukrów, w przeciwieństwie do wielu rodzajów płatków śniadaniowych, mają dużo białka, więc nasycą cię i będą stopniowo uwalniać energię w ciągu dnia.

9.Jedz ryby oleiste... Istnieje mnóstwo dowodów potwierdzających, że jedzenie śledzi, makreli i łososia poprawia wydajność mózgu, pomaga w walce ze stresem i wpływa pozytywnie na samopoczucie. Jeśli nadal nie jesteś przekonany, pamiętaj że Florence Reeves - która była najstarszą kobietą w Anglii aż do jej śmierci w sierpniu 2005 w wieku 111 lat - jadła mnóstwo marynowanych śledzi i była aktywna.

10.Pamiętaj o wysypianiu się... Brytyjczycy sypiają średnio sześć godzin i 53 minuty w nocy - takie wyniki podaje ankieta Mintel. Taka ilość snu sprawi, że będziesz wykończony. Zakłada się, że trzy miliony osób dorosłych nigdy się nie wysypia, a spanie umożliwia regenerację, odbudowę i odmładzanie organizmu więc pamiętaj, by spać od siedmiu i pół do ośmiu godzin.