Wróć do listy
 

ZACHOWAJ MŁODOŚĆ NA DŁUŻEJ...

Proste kroki do wolnego starzenia się….

ZACHOWAJ MŁODOŚĆ NA DŁUŻEJ... Starzenie się jest nieuchronne, ale nie oznacza, że nie możemy go spowolnić. Wraz z pojawieniem się nowych badań wskazujących zależność między ćwiczeniami i starzeniem się, okazuje się, że jest wiele łatwych czynności, których codzienne wykonywanie może spowolnić ten proces...

Oto kilka prostych wskazówek, które powinniśmy wykonywać. Jako bonus otrzymasz spowolniony proces starzenia się i sprawność fizyczną.

Marsz...Chodzenie jest najlepszym ćwiczeniem jeśli twoim celem jest ogólne zdrowie i zachowanie mięśni oraz ich elastyczności. Nawet krótki codzienny spacer trwający około 20 minut może dużo zmienić.
Średnia aktywność fizyczna zapewnia efekt ochronny przeciwko starzeniu się.

Trening interwałowy...Intensywne ćwiczenia są bardzo ważne jeśli chcemy zachować młodość. Wspierają wszystkie hormony młodości znajdujące się w ciele, takie jak hormon wzrostu i testosteron oraz wytwarzają równowagę pomiędzy hormonami. Najlepszym przykładem jest metoda Tabaty.
Mówiąc w skrócie, ćwiczysz przez 20 sekund i odpoczywasz 10 sekund i powtarzasz to osiem razy, co łącznie zajmuje około 4 minut. Uważaj! 20- sekundowe ćwiczenie MUSI być bardzo intensywne (znane pod nazwą: trening interwałowy o wysokiej intensywności). Oznacza to, że musisz wykonać maksymalną ilość powtórzeń danego ćwiczenia, zachowując poprawną postawę. Czas odpoczynku to 10 sekund - nie mniej, nie więcej.
Interwały nie muszą być takie trudne jak w metodzie Tabaty. Bieganie 400m sprintem, a następnie chodzenie przez kilka minut powtórzone 5 razy wystarczy.

Opór...Nie oznacza to opierania się ćwiczeniom, ale raczej dodanie jakiejś formy treningu oporowego. Nieważne czy będzie on pochodził z ciężaru twojego ciała, czy zdecydujesz się na wizytę w sali z ciężarami na siłowni. Jedną z najbardziej popularnych i szkodliwych dolegliwości pojawiających się w procesie starzenia jest sarkopenia (zanikanie mięśni), która sprawia, że stajemy się wątli i słabi. Jedynym sposobem na spowolnienie tego procesu jest wykonywanie treningów oporowych oraz treningów z masą ciała.
Prawdą jest, że trening z obciążeniem nie jest jedynym sposobem na stanie się silniejszym i nawet nie należy do najlepszych.
Badania potwierdzają, że osoby które wykonują trening z obciążeniem/oporowy mają więcej mięśni, mniej tłuszczu i czują się lepiej niż ci, którzy nie trenują w ten sposób.

Rozciąganie się...Gdy się starzejemy nasze mięśnie się skracają, stają się bardziej napięte i mniej giętkie. Rozciągając się codziennie możemy temu zapobiec. Proste rozciąganie się rano lub przed pójściem spać powinno wystarczyć. Poniżej korzyści wynikające z rozciągania się...
  • Poprawione krążenie
  • Zmniejszone napięcie mięśni
  • Zwiększony zakres ruchowy stawów
  • Lepsza koordynacja
  • Lepsze osiągnięcia w sporcie
  • Szybsza regeneracja po ćwiczeniach
Rozciągając się codziennie możesz mieć to wszystko. Podczas, gdy nieuchronnie wszyscy się starzejemy, możemy pracować nad spowolnieniem tego procesu, dodając proste czynności do naszego codziennego życia. Sprawią one, że będziemy czuć się i wyglądać młodziej. W połączeniu ze zdrową dietą, wskazówki umieszczone powyżej są wszystkim, czego potrzebujesz.