Wróć do listy
 

ALTERNATYWNE METODY ĆWICZEŃ...

Metody łączenia: Trening z kettlebells i masą ciała...

ALTERNATYWNE METODY ĆWICZEŃ... Jeśli czytasz ten artykuł, można spokojnie założyć, że wykonujesz już trening z kettlebells i z masą własnego ciała oraz stosujesz mnóstwo innych, „niekonwencjonalnych” metod ćwiczeń. Obydwie formy treningu są proste, pierwotne i niezwykle efektywne dla każdego celu fitnessowo/zdrowotnego, który chcesz osiągnąć. Stosując tylko te dwie formy treningu możesz mieć niezwykłe rezultaty jeśli chodzi o utratę tłuszczu, polepszenie kondycji oraz zwiększanie siły.

Zalety kettlebells... Przyjrzyjmy się kettlebells, znanym na całym świecie dzięki swojej zdolności do zapewnienia osobie trenującej szczupłej, zwartej sylwetki i prawdziwej, funkcjonalnej siły. By znaleźć dowód, nie trzeba szukać dalej niż w podstawowych technikach trenowania z kettlebells: wymachy. To proste ćwiczenie pomaga wewnętrznym warstwom mięśni brzucha napiąć się przy użyciu większej siły, wzmacnia biodra, zwiększa zasięg ruchu, wspomaga koordynację grup mięśniowych, rozwija tylni łańcuch kinetyczny, a nawet przyspiesza metabolizm. To bardzo zaskakujące w przypadku tak nieskomplikowanego sprzętu. Każdy dobry trener potwierdzi, że jak każdy inny sprzęt, kettlebell jest tylko narzędziem i niczym więcej. Nie zbudujesz domu za pomocą samego młotka, więc jak możesz zyskać najlepszą kondycję w swoim życiu za pomocą tylko jednego sposobu ćwiczenia? Trzeba skupić się na budowie większego zaplecza „narzędzi”, by dobrze wykonać robotę. Właśnie w tym momencie do gry włącza się trening z masą własnego ciała.

Masa ciała... Trening z masą ciała jest najstarszym, najtańszym, najbardziej mobilnym, wszechstronnym i funkcjonalnym sposobem ćwiczenia znanym człowiekowi. Korzystając z ciężaru własnego ciała możemy trenować we wszystkich płaszczyznach ruchu, jak np. odpychanie, przyciąganie, skręty tułowia, wykroki, przysiady, bieganie sprintem itp. Niezależnie gdzie jesteś i jakie są twoje zarobki, możesz wykonać świetny trening jeśli tylko masz wystarczająco miejsca, żeby się położyć. Jesteś swoją własną, przenośnią siłownią. Trudno zaprzeczyć korzyściom treningu z masą ciała, jeśli chcemy mieć szczupłe ciało z mocą eksplozywną. Spójrz tylko na gimnastyków na poziomie olimpijskim. Używając jedynie swojego ciała, tworzą muskularną, wyrzeźbioną sylwetkę z pokładami funkcjonalnej siły, która przenosi się na różne sporty oraz życie codzienne. Ciało ludzkie jest naprawdę świetnym wynalazkiem! Jednak masa ciała jest tylko „narzędziem” pomocnym w wykonaniu pracy. Przyjrzyjmy się sposobom połączenie tych dwóch „narzędzi”. Zobaczmy jak to jest, gdy nasz młotek kettlebell idealnie pasuje do gwoździa – treningu z masą ciała.