Wróć do listy
 

KLATKA SUPERBOHATERA...

Trening klatki dla (nie tylko) zawodowców...

KLATKA SUPERBOHATERA... Kto nie marzy o klatce piersiowej niczym superbohater? W każdym popularnym komiksie, klatka bohatera wygląda imponująco i aż powala mocą i rozmiarem. Tak mocne mięśnie klatki piersiowej nie są łatwe do osiągnięcia bez doskonałych predyspozycji genetycznych i ciężkiego treningu. Przedstawiamy rutynę treningową oraz wskazówki, które pomogą ci zbudować klatkę jak z komiksu!

Jak zbudować klatkę? Mięśnie piersiowe są szczególnie skomplikowane. Ich trening jest istną łamigłówką, którą tylko najlepsi mogą rozwiązać. Izolowanie klatki piersiowej jest trudne, ponieważ barki i tricepsy często biorą na siebie dużą część obciążenia w największych ćwiczeniach klatki. Triceps zwykle męczy się szybciej niż klatka, co utrudnia osiągnięcie pełnego zmęczenia mięśni piersiowych.
Kolejny problem to genetyka – ludzie mają różne predyspozycje fizyczne. 
Niektórzy z nas łatwo budują masę barków i rąk, lecz mają duże problemy ze zwiększeniem rozmiaru klatki. To ma wiele wspólnego z ilością włókien wolnokurczliwych w mięśniach piersiowych danej osoby, chociaż łączy się też z siłą mięśni naramiennych, które mają tendencję do przejmowania pracy klatki piersiowej. Odpowiedni trening i technika pomogą ci uniknąć tego błędu.

Korekcja klatki... Rozpoznanie problemu to pierwszy krok, nauczenie się jak go naprawić to kolejny. Mięśnie piersiowe składają się z dwóch grup - mięśnie piersiowe większe oraz mięśnie piersiowe mniejsze. Mięśnie piersiowe większe tworzą warstwę wierzchnią i stanowią większość masy mięśniowej klatki. Mięśnie piersiowe mniejsze leżą pod większymi i nieco niżej na klatce piersiowej. Obie grupy współpracują, by poruszać ramionami.