Wróć do listy
 

NIEZWYKŁA MOC NA SIŁOWNI...

Siła, szybkość, moc – zbuduj je wszystkie w jednym treningu...

NIEZWYKŁA MOC NA SIŁOWNI... Podążając za pięcioma krokami staniesz się nie do zatrzymania. Zacznij więc już teraz! Moc - Termin często używany do opisu silnych, szybkich ruchów w sporcie. Moc jest ilością pracy wykonaną w jednostce czasu. Obrońca wracający na swoją połowę w czasie, który Tobie starcza na zmianę kanału telewizyjnego to czysta moc. Połączenie prędkości i siły...

Trochę mocy przychodzi naturalnie, produkt genetyczny, ale możesz też ją trenować. Techniki takie jak plyometria, rwanie sztangi czy wyrzuty, są stosowane w treningu sportowców na całym świecie. Ciężarowcy również stosują trening mocy, by zwiększyć ogólną siłę. Chociaż nie ma skakania, sprintów ani zwinnych szybkich ruchów podczas trójboju, to trójboiści trenują moc i szybkość. Ich „dynamiczne” dni to sesje treningowe skierowane na poprawę szybkości i mocy. Szybkie przysiady, wyciskanie na ławce i wyskoki są stosowane dla zwiększenia ich ogólnych zdolności i wydajności.

Dlaczego warto trenować moc i szybkość?Jeśli nie biegają ani nie skaczą, to dlaczego trenują moc i szybkość? To wszystko sprowadza się do krzywej siły-szybkości. Jeśli sportowiec dysponuje dużą siłą, lecz nie ma szybkości, jego potencjał w konkurencji jest poważnie ograniczony. Jeśli jest szybki, lecz niewystarczająco silny, to również go ogranicza. Aby zmaksymalizować zaangażowanie mięśni, musisz położyć nacisk nie tylko na maksymalną siłę, ale także na maksymalną szybkość ruchu.
Więc co o przeciętnych bywalcach siłowni? Ogólne ćwiczenia wytrzymałościowe i statyczne kardio to większość ich programu. Czy istnieje potrzeba aby zwiększyć ich moc?
Odpowiedź brzmi: Tak. "Przeciętny Kowalski" powinien włączyć rozwój siły w swój plan treningowy, ponieważ:

1.Trening mocy sprawia, że jesteś silniejszy;
Celem wielu facetów jest uzyskanie większych mięśni, bardziej wyrzeźbionych, po prostu sexy. Aby uzyskać tak wyglądające ciało, zwiększ swoją siłę. Tak jak wspomniałem wcześniej, szybkość musi być częścią tego równania, by uzyskać maksymalne wyniki siłowe. Bez treningu specyficznie nastawionego na moc, nie zyskasz zwiększonej kontroli nerwowej nad mięśniami, przez co nie będą one odpowiednio stymulowane. Trening mocy wymaga szybszego przesyłu impulsów z mózgu do mięśni, zwiększając tempo rozwoju siły. Wykazano także, że plyometria (jedna z form treningu mocy) poprawia ogólną siłę.