Wróć do listy
 

UKRYTE KORZYŚCI TRENINGU SIŁOWEGO

UKRYTE KORZYŚCI TRENINGU SIŁOWEGO Znasz już pewnie to genialne uczucie, gdy patrzysz w lustro i widzisz nowe mięśnie, które dosłownie prawie się do ciebie uśmiechają. Ta ciężko wypracowana magiczna tkanka nie tylko dobrze wygląda, lecz ma również wiele innych dodatkowych zalet.

Na stronie Fitnow.pl znajdziesz wiele artykułów mówiących o korzyściach, które oferuje trening siłowy. Nie tylko bowiem poprawia on wygląd i siłę twojego ciała, ale oferuje wiele korzyści zdrowotnych.

Tak, dobrze przeczytałeś: trening siłowy poprawia ogólny stan zdrowia. Częściowo ma to związek z utratą tkanki tłuszczowej, lecz korzyści sięgają o wiele dalej. Zaintrygowany? W takim razie przejdźmy do rzeczy.

Korzyść 1. Długoterminowe obniżenie ryzyka zachorowań...

Jedną z wielu korzyści płynących z ćwiczeń kardio jest obniżenie ciśnienia krwi - to jednak nie jedyny sposób, by tego dokonać. Niektórzy badacze niegdyś już podejrzewali o to trening siłowy, ponieważ ciężkie ćwiczenia znane są z tego, że powodują krótki skok ciśnienia krwi. Jednak ciśnienie spoczynkowe zazwyczaj spada wkrótce po treningu oporowym. Brazylijscy badacze przyglądnęli się temu zjawisku dokładniej przez ostatnich kilka lat. W wielu badaniach stwierdzono, że zaledwie godzina treningu siłowego w tygodniu może obniżyć ciśnienie krwi wystarczająco, by zmniejszyć ryzyko zawału już o 25%!

Badania dowodzą również, że regularne ćwiczenia siłowe mogą zredukować ryzyko zachorowania na raka piersi o 20-40%. Zwiększanie swojej siły fizycznej może pomóc kobietom utrzymać poziom estrogenu w normie. Gdy estrogen wymyka się spod kontroli, może powodować zwiększenie masy ciała i inne komplikacje zdrowotne, a czasem nawet zwiększać ryzyko zachorowania na raka piersi. Ogólna redukcja tkanki tłuszczowej również pozytywnie wpływa na poziom estrogenu.

W ostatnich latach przeprowadzono kilka ciekawych badań wskazujących, że na rozwój cukrzycy typu 2 wpływa nie tylko ilość nagromadzonego w organiźmie tłuszczu, lecz również to gdzie jest on zlokalizowany. Ludzie, którzy gromadzą nadmiar tłuszczu wewnątrz mięśni są szczególnie narażeni na insulinoodporność i cukrzycę. Oczywiście, trening kardio może pomóc kontrolować cukrzycę, lecz w takim wypadku trening siłowy na pewno nie powinien być ignorowany. W 2012 roku włoscy naukowcy zauważyli, że kobiety z nadwagą, które rozpoczęły trening siłowy były w stanie zmniejszyć ilość tłuszczu wewnątrz mięśni, co znacznie zmieniło ich metabolizm. Pomimo faktu, że nasze mięśnie używają glikogenu do produkcji energii gdy podnosimy ciężary, spalają tłuszcz także w czasie odpoczynku.