Wróć do listy
 

WYDAJNOŚĆ CIAŁA - PEŁEN PAKIET...

Gdy umierają stare nawyki, rodzi się trening funkcjonalny...

WYDAJNOŚĆ CIAŁA - PEŁEN PAKIET... Jestem bardzo wdzięczny za dziesięć lat życia i trenowania jak kulturysta. Byłem w stanie zbudować mnóstwo masy mięśniowej, rywalizować z niektórymi najlepszymi kulturystami i miałem możliwość poznać wspaniałych ludzi zaangażowanych w ten biznes. Jednak, gdy stałem się starszy, moje treningi także jakby postarzały się razem ze mną i przestałem czerpać przyjemność z mojego stylu życia. Mój cel z bycia masywnym zmienił się na bycie w dobrej kondycji. Nie chciałem już być po prostu duży, chciałem być również sprawny i wysportowany. Wtedy zdecydowałem się zrezygnować z kulturystyki i skupić na ogólnej wydajności mojego ciała.

Gdy zacząłem zmieniać mój trening, nadal miałem stare nawyki pochodzące z tych wszystkich lat kulturystyki. Musiałem się ich pozbyć. Te przyzwyczajenia niekoniecznie były złe, ponieważ pozwalały napakować mięśnie i nadawały mi kształt. Jednak, gdy przerzuciłem się z kulturystyki na zdobywanie dobrej kondycji, te stare nawyki nie pozwalały mi iść na przód i musiałem je wyeliminować. Nie byłem już skupiony na zwiększaniu swojej objętości, ale na rozwijaniu szybkości i siły. Wykonywałem ciężką pracę, by nabrać kondycji i w rezultacie straciłem sporo tłuszczu, stałem się bardziej muskularny i co najbardziej ironiczne, wyglądałem na "większego" niż kiedykolwiek.
Trenujemy z różnych powodów, ale tak naprawdę wszyscy chcemy mieć lepsze ciała. Mimo, że stare nawyki mogły być wcześniej skuteczne, teraz mogą powodować zastój. Nadszedł czas, by się ich pozbyć. Idź naprzód i miej otwarty umysł. Dzięki temu zdobędzieszł lepszą kondycję niż kiedykolwiek.

Trenuj z eksplozywną szybkością i siłą...W przypadku wolnych ruchów problem polega na tym, że nie możesz podnosić dużych obciążeń i nie produkujesz energii eksplozywnej. Co gorsze, nie przekłada się to na ruchy specyficzne dla konkretnego sportu. Ćwiczenia eksplozywne są często używane przez zawodowych atletów, by zwiększyć ich zdolność do wytwarzania mocy i siły. Jest to niezbędne dla sportowców, którzy biegają sprintem, skaczą, uderzają pięściami i kopią, ponieważ te czynności wymagają nakładów maksymalnego wysiłku. Ćwiczenia używane by zbudować moc wymagają maksymalnej, a czasem ekstremalnie maksymalnej siły, którą musisz z siebie wydobyć w krótkim okresie czasu.