Wróć do listy
 

ZOSTAŃ TWARDZIELEM...

10 najbardziej męskich ćwiczeń...

ZOSTAŃ TWARDZIELEM... W ciągu ostatnich lat spędziłem wiele czasu na komercyjnych siłowniach. Z całą pewnością mogę powiedzieć, że 99% tego, co tam widziałem nie robiło na mnie żadnego wrażenia. Większość ludzi po prostu nie trenuje ciężko i nie wykonuje wymagających ćwiczeń.

Czasem jednak zdarzało się, że wchodziłem na siłownię, by zobaczyć kolesia z ery jaskiniowców wykonującego wymagające ćwiczenie z toną obciążenia i wysoką intensywnością. Czasem nawet mówiłem do swojego partnera treningowego: „Ten koleś to niezły twardziel!” W jaki sposób ktoś zyskuje miano twardziela w świecie treningu siłowego? Z całą pewnością musisz być silny. Nieważne jak super wygląda ćwiczenie, nikogo to nie interesuje jeśli podnosisz 30kg. Musisz mieć również poprawną postawę podczas ćwiczeń. Zwykle wynika ona z dobrej stabilności korpusu zyskanej dzięki podnoszeniu dużych ciężarów przy zachowaniu dobrej postawy przez lata. Nawet gdy podnosisz mnóstwo ciężaru, nikogo to nie obchodzi jeśli wykonujesz chwiejny i mało energiczny przysiad, który nie przypomina niczego, co mogłoby się kojarzyć z atletyką.
Bez dalszego zamieszania, oto dziesięć najbardziej męskich ćwiczeń:

1. Pompki rzymskie na poręczach z łańcuchem... Branch Warren spopularyzował pompki rzymskie na poręczach z łańcuchem. Owinął kilka par ciężkich łańcuchów wokół ramion i zaczął wykonywać serie składające się z wielu powtórzeń. Wygląda to efektownie i daje wspaniałe uczucie, gdy masz ramiona owinięte łańcuchami. To ćwiczenie dobrze działa na prostownik karku, wzmacnia mięśnie piersiowe, przednie mięśnie barkowe i tricepsy. Głównym walorem tego ćwiczenia jest sam ruch chwiejących się łańcuchów, który wymaga wiekszego zaangażowania mięśni. To trochę tak jakbyś wykonywał pompki rzymskie na poręczach, a ktoś popychał twoje ciało we wszystkich kierunkach.

2. Przysiady Zerchera...Obecnie nie słyszy się dużo o przysiadach Zerchera. Większość ludzi nienawidzi ich wykonywać ponieważ to strasznie boli. Trzymanie ciężkiej sztangi na odcinku pomiędzy ramieniem a przedramieniem zgiętej ręki jest jedną z najbardziej bolesnych czynności. Jednak takie umiejscowienie sztangi zwiększa obciążenie mięśni korpusu i pośladków oraz trenuje mięśnie czworogłowe ud, dwugłowe oraz łydki, dzięki czemu jest to niezwykle efektywne ćwiczenie. Postaraj się poradzić sobie z bólem, w końcu twoje ciało się do niego przyzwyczai. Dla ułatwienia możesz używać gąbki lub ręcznika.

3. Zarzut / Podrzut...Nie interesuje mnie co mówią inni, ale jeśli możesz poprawnie wykonać zarzut i podrzut z imponująco obciążoną sztangą to na pewno jesteś twardzielem. To wszystko. To ćwiczenia działa na mięśnie czworoboczne, barki i tricepsy...