Wróć do listy
 

DLACZEGO TRENING Z OBCIĄŻENIEM?

Wspomóż spalanie tłuszczu i pozbądź się nadmiernych kilogramów

DLACZEGO TRENING Z OBCIĄŻENIEM?         Dodanie treningu z obciążeniem do ćwiczeń cardio, praktycznie gwarantuje efekt chudnięcia oraz przyspiesza spalanie tłuszczu. Mam na myśli, że twoje ciało staje się bardziej wydajne w spalaniu kalorii. Wyobraź sobie dwa samochody podczas wyścigu. Samochód A jest mały, ale ma ogromny silnik. Samochód B jest bardzo duży i ciężki, a na dodatek ma malutki silnik. Jak myślisz, który z nich ma większe szanse wygrać wyścig? Masa twoich mięśni to twój silnik, a im większa jest ich proporcja względem twojego ciała, tym bardziej efektywną maszyną się staniesz.


Utrzymanie ciała w równowadze

        Gdy budujesz masę mięśniową, twoje mięśnie właściwie pochłaniają kalorie z jedzenia aby się utrzymać. Pozostawia to mniej nadmiernych kalorii, które przemienią się w tłuszcz. Prawdę mówiąc, jeśli trochę ograniczysz ilość spożywanych kalorii, twoja nowa masa mięśniowa zacznie rozkładać tkankę tłuszczową znajdującą się w twoim ciele. Jednak trzeba być ostrożnym, ponieważ łatwo zachwiać równowagę. Jeśli za bardzo obetniesz ilość przyjmowanych kalorii, twoje mięśnie zaczną się kurczyć, a ciało poczuje się zagłodzone i zacznie odkładać dodatkowy tłuszcz, by się zabezpieczyć.

Trening z obciążeniem zwiększa rytm bicia serca. Tak, to przede wszystkim anaerobowe ćwiczenia, nie są dostosowane do spalania tłuszczu w taki sam sposób jak ćwiczenia cardio, ale pomiędzy seriami, rytm bicia serca pozostaje podniesiony i w zasadzie otrzymujesz pewną dawkę ćwiczeń aerobowych podczas sesji.


alt=Najlepszym sposobem na czerpanie z tego korzyści jest używanie lekkich lub średnich obciążeń i wykonywanie dużej ilości powtórzeń (na przykład, trzy serie po 15 powtórzeń). Powinnaś czuć się, jakby twoje mięśnie się paliły, a ostatnie trzy albo cztery powtórzenia powinny sprawiać ci trudność. Jeśli przebrniesz przez to, możesz zyskać te same efekty, co w przypadku ćwiczeń aerobowych, ale nie zwiększysz masy mięśniowej. Jeśli będziesz się rozgrzewać i ochładzać na przemian, rytm bicia twojego serca pozostanie przyspieszony przez godzinę lub dłużej.

Jeśli nie czujesz się komfortowo z hantlami ani urządzeniami wykorzystującymi ciężkie talerze, istnieje kilka świetnych rozwiązać, które używają ciężaru ciała by zapewnić opór. Wiele osób lubi jednak maszyny, na początku bardzo łatwo się ich używa i szybko można zaobserwować efekty. Jeśli znajdziesz metodę albo urządzenie, które będzie cię motywować, masz większe szanse na trzymanie się planu treningowego.

Ludzie, którzy podnoszą ciężary zwykle śpią spokojniej niż ludzie, którzy tego nie robią. Wykazano, że istnieje związek pomiędzy bezsennością, a przybieraniem na wadze, a także zaproponowano możliwe wyjaśnienia. Najbardziej logiczne wytłumaczenie jest takie, że ciało odbudowuje i regeneruje się w okresie odpoczynku. Gdy jest go pozbawiony, mechanizmy spalające tłuszcz muszą pracować w mniej optymalnych warunkach. Wypoczęte organy lepiej radzą sobie podczas treningów. Jeśli masz problemy ze snem, zacznij trenować z obciążeniem.

Budowanie siły umożliwia zwiększenie zdolności fizycznych. Właśnie dlatego sportowcy spędzają tyle czasu na siłowni. Jeśli tenisistka wykonywałaby ciągle te same ćwiczenia i grałaby w tenisa dla treningu, jej sprawność mogłaby się poprawić, ale nie poprawiłaby swojej siły serwowania, nie wzmacniając mięśni ramion, rąk, nóg i tułowia. Dzięki tej dodatkowej mocy mięśni, może mocniej uderzać piłkę i grać bardziej eksplozywnie, co pozwoli jej na spalenie większej ilości kalorii podczas meczów. Zmniejsza się również prawdopodobieństwo urazów, które zmusiłyby ją do spędzenia dwóch tygodni na sofie. Widzisz zależność?

Kobiety trenujące z obciążeniem

        Kobiety zwykle się wahają, jeśli chodzi o trening z obciążeniem, zwłaszcza gdy ich celem jest utrata wagi. „Dlaczego zwiększać masę skoro już jestem masywna?”, pytają. W przeciwieństwie do tego, co wiele osób zakłada, nie każda kobieta stanie się większa jeśli zacznie podnosić ciężary. Tak naprawdę, gdy mięśnie staną się pełniejsze, będą zawierać mniej tłuszczu, więc kobieta będzie wyglądać znacznie szczuplej.

Dodatkowo, kobiety nie nabierają męskiego wyglądu, gdy zaczynają nabierać masy mięśniowej. Jeśli cokolwiek rozwijają to jest to symetryczny, kobiecy kształt. Kobiety nie mają takiego hormonalnego podłoża, jak mężczyźni i dlatego nie są w stanie zbudować aż tyle masy mięśniowej. Jedynie poprzez sterydy i fanatycznie intensywny trening, mogą wykształcić rzeczywiście muskularne ciało.

Jeśli rozpoczynasz trening z obciążeniem, trzymaj się z dala od wagi przez jakiś czas. Sprawdzaj swoje wymiary za pomocą normalnej miarki krawieckiej. Mierz swoją talię i biodra co dwa tygodnie i prowadź dziennik treningów. Przez miesiąc lub dwa (a nawet dłużej) twoja waga może pozostawać bez zmian, ale na pewno stracisz trochę w obwodzie przez ten czas. Czy to nie to jest twoim celem?