Wróć do listy
 

FENOMENALNY WYKROK...

Trenuj jedno z najważniejszych ćwiczeń na uda i pośladki...

FENOMENALNY WYKROK... Kluczem do odniesienia sukcesu w kształowaniu sylwetki jest skupienie się na nogach i pośladkach. Wykroki świetnie spalają kalorie, kształtują spory udział procentowy masy twojego ciała i dostarczają fenomenalnych korzyści dla układu sercowo-naczyniowego. 

Różniece pomiędzy przysiadem, a wykrokiem...Główną różnicą pomiędzy przysiadami, a wykrokami jest to, że podczas wykroku korpus pozostaje wyprostowany. Przy przysiadach pojawia się znaczne pochylenie do przodu, które może obciążać dolny odcinek pleców, podczas gdy wykroki są przyjazne dla pleców. Główną przewagą, jaką wykroki mają nad przysiadami jest to, że poprzez duży zakres ruchu, trenują one również mięśnie pośladków, a zwłaszcza ten największy, zwany mięśniem pośladkowym wielkim.
Jeśli chodzi o kształtowanie ciała – im większe rozciągnięcie, tym lepszy tyłek. Większy zakres ruchów zwiększa również elastyczność zginaczy bioder – mięśni znajdujących się z przodu ciała, które biorą udział w procesie podnoszenia nóg. Jeśli regularnie chodzisz na zajęcia aerobiku, zginacze bioder stają się napięte. To nadmierne napięcie deformuje naturalne wygięcie kręgosłupa, co zwiększa ryzyko bólu pleców oraz urazów.

Zalety dla poszczególnych sportów... Jeśli trenujesz różne dyscypliny sportowe, elastyczność zyskana dzięki wykrokom polepszy twoje osiągnięcia. Pozwoli na rozwinięcie bardziej wydajnych ruchów wykonywanych podczas biegania, ponieważ można zwiększyć ilość czasu, który stopy spędzają na ziemi, co pozwala na zgromadzenie większej mocy na odepchnięcie się. Dodatkowo, serie odmian wykroków pomogą w tenisie, tańcu, nartach, rowerze, itp. Kolejną zaletą wykroków jest różnorodność odmian, dzięki czemu można zwiększyć intensywność treningów, co sprawia, że czerpiemy z nich większą przyjemność.
Wykroki możemy wykonywać we wszystkich płaszczyznach. Mamy wykroki do przodu, do tyłu, w bok, są też wykroki dynamiczne, z obciążeniem, plyometryczne, z wykopem, odwodząc przeciwną nogę, itd.

Najefektywniejsza i najbezpieczniejsza odmiana wykroków - to wykroki do tyłu... Odwrotnie niż w przypadku wykroku do przodu, krok do tyłu, a nie do przodu, kończy odwrotny wykrok. Oddziaływanie na mięśnie jest takie samo, ale wykroki w tył mniej obciążają kolana, ponieważ nie mogą one wystawać poza linię palców. Sugerujemy tym z was którym już na początku treningu kolana zaczynają boleśnie dokuczać, by wykonywać odwrotne wykroki, dopóki kolana się nie wzmocnią i nie przyzwyczają do regularnych, codziennych treningów nóg. Dodatkowo, podczas wykroku do przodu, twoja równowaga musi zostać przeniesiona do przodu w momencie, gdy robisz krok, co często powoduje trudności w jej utrzymaniu. Sytuacja wygląda zupełnie inaczej podczas wykonywania wykroku w tył – obciążenie skupia się głównie na nodze znajdującej się z przodu, która nie wykonuje żadnego ruchu. Dzięki temu znacznie łatwiej utrzymać równowagę. Wszystkie te czynniki sprawiają, że wykrok w tył jest najlepszym ćwiczeniem na niższe partie ciała, szczególnie dla początkujących oraz osób nie mających jeszcze wyrobionej kondycji.