Wróć do listy
 

KLATKA PIERSIOWA - FAKTY...

Dowiedz się dlaczego powinnaś trenować klatkę piesiową?

KLATKA PIERSIOWA - FAKTY... Trenując na siłowni wielokrotnie słyszałaś  pytanie „Ile wyciskasz na ławce?” i pewnie dla wielu kobiet pytanie to pozostaje bez odpowiedzi, ponieważ większość z nich unika tego ćwiczenia jak ognia...

Trening klatki piersiowej – czyli przeróżne odmiany wyciskania sztangi i rozpiętek – zwykle schodzi na dalszy plan w programie treningowym kobiet. Która chciałaby wyglądać tak męsko, z masywną klatką piersiową? To często słyszany mit dotyczący kobiet i treningu siłowego.
Lecz to tylko mit, a unikanie treningu klatki piersiowej to kiepski pomysł.
Czytaj dalej, a dowiesz się dlaczego???

Uniknij kontuzji i zrównoważ siłę górnych partii ciała... Powiedzmy, że zdecydujesz się całkowicie zrezygnować z treningu klatki piersiowej, lecz nadal będziesz trenować plecy, ręce, barki, tułów i nogi. Taki rodzaj rutyny doprowadzi do niesamowitego braku równowagi mięśniowej w twoim organiźmie. Wynikiem może być zła postawa, niezdolność do wykonywania niektórych ćwiczeń w pełnym zakresie ruchu, a w najlepszym wypadku do kościstego wyglądu klatki piersiowej. Możesz nawet doprowadzić do poważnej kontuzji, gdy pewnego dnia będziesz wykonywać ćwiczenie złożone wymagające ruchu mięśni piersiowych, które niestety będą zbyt słabe.
Nie twierdzę, że musisz wyciskać sztangę z maksymalnym obciążeniem za każdym razem gdy jesteś na siłowni, w zasadzie zalecamy raczej wykonywanie treningu dostosowanego specjalnie dla kobiet.
Niezależnie od twojego celu, czy jest to zwiększenie siły, wydajności w konkretnej dyscyplinie sportowej, czy może ładnie wyrzeźbione ciało, mięśnie klatki piersiowej są ważne i muszą mieć swoje miejsce w programie treningowym.
Jeśli kiedykolwiek marzyłaś, by wypracować pięknie zaokrąglone barki i niesamowite tricepsy, możesz być zaskoczona, gdy dowiesz się jak dobrze treningi klatki piersiowej wpływają właśnie na te części ciała! Często wystarczy tylko użyć większego obciążenia wykonując ćwiczenia klatki niż w przypadku ćwiczeń izolacyjnych na triceps czy barki.
Dodatkowo spalasz niesamowitą ilość kalorii! Ponieważ mięśnie klatki są dość dużą grupą mięśni, ich trening będzie spalać więcej kalorii niż trening mniejszych grup mięśniowych. Ćwiczenia klatki piersiowej prowadzą do znacznego przyspieszenia tempa spalania tłuszczu.
Wciąż nie jesteś przekonana?

3 klasyczne ćwiczenia klatki piersiowej Ćwiczenia, które każda kobieta powinna włączyć do swojego treningu to:
Tylko trzy ćwiczenia? Tak, przyznaję, trening klatki piersiowej może być bardzo prosty i bardzo skuteczny. Czyż to nie jest piękne? Dzięki temu prawdopodobnie nie będziesz nawet musiała zmieniać swojego programu, by dodać je do treningu, a twoje ciało będzie czerpać moc korzyści.