Wróć do listy
 

KOBIECA BIBLIA TRENINGU




Kontrola insuliny
Insulina jest hormonem magazynującym. Gdy jest wydzielana, spalanie tłuszczu jest mniejsze. Poprzez kontrolowanie wydzielania insuliny -przez wybór produktów o niskiej zawartości węglowodanów wg indeksu glikemicznego, może zwiększyć tempo spalania tłuszczu.
Stabilny poziom cukru we krwi poprawia również Twój poziom energii i nastrój. Wszystkie nasze diety są oparte na kontroli poziomu insuliny, co prowadzi do rozwoju mięśni z niewielkim, lub wręcz zerowym przyrostem tłuszczu.


Odpowiednie białka

W celu uzyskania masy mięśniowej trzeba jeść wystarczająco dużo białka, by podtrzymać tworzenie nowych białek mięśniowych. Na początku możesz nie być przyzwyczajona do jedzenia ilości białka, które zaleca nasza dieta, lecz gdy wejdziesz w rytm, nie będziesz mieć żadnych problemów. Wtedy będziesz mogła cieszyć się z tego jak pełna i zadowolona się czujesz.


Najważniejsze tłuszcze
Niezbędne nienasycone kwasy tłuszczowe (NNKT) są potrzebne do prawidłowego funkcjonowania Twojego ciała. Spożywanie tłuszczów ma złą reputacje ze względu na powszechną opinię, że dieta im uboższa w tłuszcze, tym jest lepsza. Ale w rzeczywistości NNKT są potrzebne w organizmie i są częścią zdrowej diety.
Jedzenie tłuszczów nie jest równoznaczne tyciu. W rzeczywistości większość NNKT wspomaga proces spalania tłuszczu i utrzymywania wagi ciała. Nie bój się jeść dobrych tłuszczów! NNKT nie są wrogami.

Kobiety nie muszą stosować diety znacznie odmiennej niż mężczyźni. Jedna metaboliczna różnica między płciami polega na tym, że kobiety spalają stosunkowo więcej tłuszczów niż węglowodanów. Dlatego kobiety świetnie sobie radzą z dietą nisko węglowodanową. Z tego względu dieta nisko węglowodanowa jest zalecana dla kobiet, które chcą stracić tłuszcz i zyskać troszkę masy mięśniowej.


Ćwiczenia, które pomogą Ci utrzymać linię

Co kobiety najczęściej robią na siłowni? Cardio. A jeśli już wykonują ćwiczenia siłowe, to z malutkimi, sięgającymi 2kg obciążeniami, wykonując nieskończoną ilość powtórzeń. Jak już wspominaliśmy, kobiety też muszą podnosić znaczne ciężary by zyskać masę mięśniową.


Podczas gdy maszyny posiadają potencjał do stymulacji wzrostu masy mięśniowej, nic nie może pokonać ćwiczeń złożonych z wolnymi ciężarami. Oto kilka przykładów takich ćwiczeń.


Martwy ciąg:
Ćwiczenie całego ciała- tz stymuluje nimal wszystkie mięśnie od stóp po barki


Przysiady:
Przysiady są niemal najbardziej efektownym ćwiczeniem jakie można zrobić na ogólny rozwój mięśni nóg. Przysiad ze sztangą angażuje mięśnie czterogłowe, dwogłowe, pośladki. 



Wykroki:
Tak jak przysiady, wykroki uderzają w pośladki, dwu i czterogłowy.  Pomogą wam wyrzeźbić i wizualnie wydłużyć nogi.