Wróć do listy
 

KOBIECY PORADNIK SUPLEMENTACJI...

DIETETYK Fitnow radzi jak uzupełnić program treningowy...

KOBIECY PORADNIK SUPLEMENTACJI... Dobry, ciężki program treningowy jest jedynym sposobem aby uzyskać idealnie szczupłe ciało, a także uwalnia wszystkie te endorfiny, dzięki którym później tak dobrze się czujesz. Ale wg wszystkich szacunków, program odżywiania odpowiada za około 80% wyników. Jednak tym, czego te szacunki nie uwzględniają, jest moc suplementów. Jeśli obawiasz się niedoborów dodaj 14 kluczowych elementów do swojej diety, a odmienisz całkowicie swoje rezultaty wzrostu mięśni, przyspieszysz spalanie tłuszczu i poprawisz ogólny stan zdrowia.

1/ Białko serwatkowe CO TO JEST: Jedno z dwóch białek w mleku.
CO ROBI: Podstawową cechą białka serwatkowego jest lekkostrawność. W organiźmie rozkłada się szybko, wysyłając aminokwasy do tkanki mięśniowej. Jest to korzystne, ponieważ istnieją pewne pory dnia (pierwsza z samego rana, a następnie przed i po treningu) gdy jedzenie w postaci chudego białka (jaja, pierś z kurczaka, chude steki, ryby) jest trawione stosunkowo wolno, by było skuteczne. Serwatka dostarcza nie tylko białko. Zawiera peptydy (fragmenty białek), które wspomagają przepływ krwi w mięśniu, co jest szczególnie przydatne przed treningiem, by mięśnie mogły otrzymywać więcej tlenu, substancji odżywczych i hormonów, wtedy kiedy ich potrzebują.
JAK PRZYJMOWAĆ: Weź 20g białka serwatkowego (wymieszanego z wodą) jako pierwszą rzecz po przebudzeniu, następnie 30 minut przed treningiem oraz kolejne 20g w ciągu 30 minut po treningu. Możesz też wziąć jeszcze miarkę jako przekąskę między posiłkami. Pamiętaj aby uwzględnić podaż białka z odżywek w dobowym bilansie spożycia tego makroskładnika.

2/ NO Booster CO TO JEST: Dowolna liczba związków, które służą do zwiększenia poziomu tlenku azotu w krwiobiegu.
CO ROBI: NO NO rozluźnia naczynia krwionośne transportujące krew ( wraz ze składnikami pokarmowymi) do pracującego mięśnia. Ponieważ krew przenosi tlen i substancje odżywcze, takie jak glukoza, kwasy tłuszczowe i aminokwasy, im więcej z nich dostaje się do mięśni i pomoże wspierać produkcję energii, tym można trenować dłużej, a także szybciej przebiega regeneracja po treningu, co oznacza szybszy przyrost tkanki mięśniowej i wzrost zdolności wysiłkowych. Krew zawiera także wysoki procent wody, która przemieszczając się przez poszerzone naczynia krwionośne „pompuje mięśnie” czego doświadczasz podczas treningu. Prawdopodobnie, NO może również pomóc wspierać lipolizę, czyli uwalnianie tłuszczu z komórek tłuszczowych. Dzięki temu, organizm może wykorzystywać wolne kwasy tłuszczowe jako paliwo.
JAK PRZYJMOWAĆ: Poszukaj produktów, które zawierają składniki takie jak: arginina, cytrulina, GPLC, lub Pycnogenol. Bierz jedną dawkę suplementu NO Boost około 30-60 minut przed treningiem.