Wróć do listy
 

MAGIA MARTWEGO CIĄGU DLA KOBIET...

Dlaczego kobiety powinny wykonywać martwy ciąg?

MAGIA MARTWEGO CIĄGU DLA KOBIET... Martwy ciąg... Jedno z najlepszych ćwiczeń zwiększających siłę całego ciała, a co więcej pomagający poprawić ogólny wygląd fizyczny. Więc zanim przejdziemy do sedna tego artykułu, chciałabym wyjaśnić dlaczego zwłaszcza kobiety powinny wykonywać martwy ciąg regularnie i konsekwentnie.

Specyfika tego ćwiczenia, pozwala kobietom zrozumieć jaki jest ich prawdziwy potencjał w kwestii siły. To ćwiczenie zawsze zdaje egzamin. Za każdym razem, gdy trenuję kobiety i chcę żeby podniosły duży ciężar w martwym ciągu (po zbudowaniu odpowiedniej siły oczywiście), uwielbiają to. Wydaje się, że coś zaskakuje w ich umysłach, gdy podnoszą duże obciążenie z podłogi.

Przykład z życia... Gdy kobiety zwalczają tą fałszywą mentalność dotyczącą podnoszenia ciężarów i zaczynają ciężko pracować, rezultaty są niewiarygodne. Widziałam to już wielokrotnie, zarówno w moim przypadku jak i u moich klientek. Niedawno moja oporna koleżanka zaczęła trenować martwy ciąg. Po kilku miesiącach trenowania, była w stanie podnieść 105kg! Już po tym pierwszym spotkaniu załapała bakcyla trójboju i chciała robić więcej. W swojej misji stawania się lepszą i podnoszenia większych obciążeń, podjęła również decyzję, że chce zrzucić więcej tłuszczu i zapisać się do niższej klasy wagowej. Na pierwszym spotkaniu była w klasie wagowej do 67kg, a chciała dostać się do 60kg.
Jej podróż przez trójbój i utratę wagi zawierał duże dawki martwego ciągu, co nie tylko pomogło jej w zwiększeniu siły, ale również znacząco pomogło pozbyć się tłuszczu. Martwy ciąg to wspaniałe ćwiczenie, które powinnaś używać nawet jeśli twoim celem jest jedynie zrzucenie wagi i lepszy wygląd. Dzieje się tak, ponieważ to ćwiczenie stymuluje wiele mięśni, przez co pomaga przyspieszyć metabolizm spalający tłuszcz i budować mięśnie. Prostowanie, uginanie nóg na maszynie czy inne ćwiczenia izolacyjne nóg nie mogą się równać z ciężką serią martwego ciągu.
Martwy ciąg pozwoli ci zbudować mięśnie górnej i dolnej części pleców, pośladki i mięśnie dwugłowe ud. Po co marnować czas na bezużyteczne ćwiczenia jeśli możesz osiągać wspaniałe rezultaty za pomocą martwego ciągu?
Mówiąc krótko: Jeśli chcesz przekształcić swoje ciało i/lub nabrać siły, powinnaś wykonywać martwy ciąg. Koniec, kropka...
Ok, teraz gdy już wiesz dlaczego powinnaś trenować martwy ciąg, przejdźmy do poprawnej techniki wykonywania tego ćwiczenie.

Prawidłowy martwy ciąg... W ciągu ostatnich kilku lat ucząc kobiety poprawnego martwego ciągu, zauważyłam, że nauka idzie im znacznie łatwiej jeśli zaczynają od wersji ze stopami sumo. Jednak nie odnosi się to do wszystkich. Niektórzy ludzie mają taką biomechanikę, która sprawia, że tradycyjny martwy ciąg jest łatwiejszy/wygodniejszy. Niektórzy uczą się szybciej przy użyciu trap bar. Będziesz musiała więc zastosować metodę, która działa najlepiej na ciebie i typu twojego ciała.