Wróć do listy
 

MAGICZNA SZÓSTKA...

Zdobądź piękne mięśnie brzucha, teraz!

1 z 7

       Nie ma nic bardziej imponującego niż pięknie zarysowane mięśnie brzucha. To zadziwiające, w jaki sposób anatomia jest odpowiedzialna za coś tak pożądanego, jak sześciopak.
Mięsień prosty brzucha to płaska i długa grupa włókien mięśniowych, biegnąca poziomo od piątego, szóstego i siódmego żebra aż do kości łonowej. To właśnie te poziome wgłębienia rozdzielające mięśnie i tworzące bardzo pożądany sześciopak nadają brzuchowi wygląd kaloryfera – pod warunkiem, że twój trening i dieta na to pozwalają. Ten wielki mięsień odpowiedzialny jest za wyginanie kręgosłupa i zginanie ciała. Zewnętrzne mięśnie skośne umiejscowione są po obydwóch stronach mięśnia prostego brzucha, a wewnętrzne mięśnie skośne biegną ukośnie od prawej strony aż do tych mięśni. Pomagają one w wyginaniu klatki piersiowej oraz kości miednicy.
Mięśniami, które nie mają nic wspólnego z muskulaturą brzucha, ale wyskakują od czasu do czasu, są zginacze stawu biodrowego. Pomagają w przyciąganiu i odciąganiu nóg oraz torsu do i od siebie. Wielu ludzi myśli, że przysiady pomagają w pracy nad mięśniami brzucha. Jednak zamiast tego, często trenują w ten sposób zginacze stawu biodrowego.
Czy izolacja jest możliwa?Jednym z popularnych pytań jest: „czy można wyizolować tylko górne i dolne mięśnie brzucha?” Często podczas treningu, niezwykły wysiłek wkładany jest w skupienie się na górnych lub dolnych mięśniach brzucha, mimo że mięśnie brzucha są gigantycznym blokiem, zasilanym przez te same nerwy. Gdy ćwiczymy mięśnie brzucha, każdy segment jest zaangażowany w mniejszym lub większym stopniu, ale można wykonywać pewne ćwiczenia, które skupiają się bardziej na dolnych niż górnych mięśniach. A więc odpowiedź brzmi: „tak”.