Wróć do listy
 

PŁEĆ PIĘKNA I SIŁOWNIA...

10 najczęściej popełnianych błędów i sposoby ich naprawienia.

PŁEĆ PIĘKNA I SIŁOWNIA... Uwaga Drogie Panie! Nadszedł czas, by wtajemniczyć Was w pewne sprawy. Od lat bywam na siłowniach w różnych częściach świata i ciągle spotykam się z podobnymi problemami, które kobiety popełniają nagminnie w kwestii ćwiczeń i rutyny treningowej...

Nadszedł czas bym zdjęła z siebie ten ciężar i być może pomogła niektórym z Was w ten sposób. Przedstawię najczęściej popełniane błędy przez kobiety w czasie ćwiczeń na siłowni. Spójrz na nie i sprawdź czy któreś z nich nie wyglądają znajomo.

1. Wykonywanie tego samego treningu każdego dnia... Jeśli nie trenowałaś przez dłuższy czas albo nie miałaś szczęścia rozmawiać z dobrym trenerem, możesz nie zdawać sobie sprawy z tego, że jeśli mięśnie bolą, potrzebują czasu na odpoczynek i regenerację.
Jeśli ćwiczysz każdego dnia, nie mają szans na regenerację i dlatego nigdy nie będą silniejsze ani bardziej stonowane. Ważne, by każda grupa mięśniowa miała szansę odpoczywać conajmniej 48 godzin pomiędzy treningami. Zalecałabym nawet by nie trenować tych samych mięśni częściej niż raz w tygodniu.
Być może brzmi to szalenie, ale jeśli pracujesz intensywnie i skrupulatnie, zobaczysz wspaniałe wyniki, gdy zapewnisz mięśniom tydzień odpoczynku. Zaufaj mi, to działa. Nie bój się, że stracisz mięśnie, możesz trochę wyluzować. Odpoczynek jest tak samo ważny jak praca. Przykładowy program powinien wyglądać mniej więcej tak:
  • Poniedziałek: klatka piersiowa/biceps
  • Wtorek: nogi
  • Środa: odpoczynek
  • Czwartek: barki/triceps
  • Piątek: Plecy
  • Sobota: odpoczynek
  • Niedziela: odpoczynek
2. Strach przed hantlami... Jako zawodowa kulturystka, naprawdę mnie to drażni. Wygląda na to, że wiele kobiet nadal ma błędne przekonanie, że staną się wielkie, gdy zaczną podnosić ciężary. Panie, wierzcie mi, nigdy nie zmienicie się w Hulka przez samo podnoszenie hantli. Nie będziecie również w stanie zmienić w znaczący sposób swojego ciała, trenując tylko kardio. Oczywiście spalicie trochę tłuszczu, ale co zostaje nam, gdy spalimy warstwę tłuszczu? Odkryjecie, że niewiele. Nadal będziecie czuły się za grube i zbyt obwisłe.
To właśnie trening z obciążeniem sprawia, że kobiece ramiona stają się seksowne, pośladki jędrne, łydki kształtne, brzuch płaski, a sylwetka jeszcze zgrabniejsza. Nie wspominając już o tym, że im więcej tkanki mięśniowej znajduje się w twoim ciele, tym więcej kalorii spalasz podczas odpoczynku. Tkanka mięśniowa jest żarłoczna! Jedzenie większej ilości kalorii ujdzie ci dzięki temu na sucho, pod warunkiem, że pilnie będziesz podnosić ciężary. Poprawisz nawet gęstość kości i zapobiegniesz osteoporozie. Spróbujcie, moje drogie Panie. Będziecie zachwycone wynikami.