Wróć do listy
 

SILNE RAMIONA...

Trening ramion dla kobiet

SILNE RAMIONA... Jeśli jesteś kobietą i czytasz ten artykuł, nie zniechęcaj się i podejmij wyzwanie, ponieważ generalnie wszystko jest biologicznie trudniejsze dla kobiet, jeśli chodzi o ćwiczenia. "Tonowanie", które jest pięknym słowem określającym jednoczesne obniżanie poziomu tkanki tłuszczowej i budowanie mięśni, jest większym wyzwaniem dla płci pięknej...

Czy mięśniom rąk trudniej jest nadać ton niż innym częściom ciała? Nie... Ręce są w miarę łatwą częścią ciała do wyrzeźbienia. To grupa mięśniowa biorąca udział w większości ćwiczeń na górne partie ciała. Jako zawodowy trener pracujący z sportowcami od kilkunastu lat, często spotykam się z tym, że nad ramionami zbyt dużo się pracuje. Na przykład badania EMG (badnia elektromiograficzne) pokazały, że podciąganie się na drążku podchwytem jest lepsze niż uginanie przedramion ze sztangą lub hantlami, jeśli chodzi o ilość powstających włókien mięśniowych, co oznacza, że duże ruchy złożone również zaliczają się do treningu ramion. To samo dotyczy tricepsów – pompki szwedki, są lepsze niż wyciskanie francuskie.

Czy jest to trudniejsze dla kobiet? Jeśli jesteś kobietą i czytasz ten artykuł, nie zniechęcaj się i podejmij wyzwanie, ponieważ generalnie wszystko jest biologicznie trudniejsze dla kobiet, jeśli chodzi o ćwiczenia. "Tonowanie", które jest pięknym słowem określającym jednoczesne obniżanie poziomu tkanki tłuszczowej i budowanie mięśni, jest większym wyzwaniem dla kobiet z dwóch powodów:
1. Jeśli chodzi o utratę tkanki tłuszczowej kobiety zwykle mają więcej komórek tłuszczowych. Dowiedziono, że tricepsy są miejscem odbioru androgenów. W miejscu gdzie jest mało androgenów gromadzi się tkanka tłuszczowa. U mężczyzn występuje wyższy poziom androgenów i dlatego są szczuplejsi w okolicach bicepsa. 
2. Zdobywanie mięśni jest znacznie trudniejsze dla kobiet ponieważ poziom głównych hormonów budujących mięśnie, jak testosteron, jest u kobiet 10 razy niższy, co sprawia, że robią one postępy (w budowie masy mięśniowej) znacznie wolniej.

Jakie są główne błędy ćwiczeniowe dotyczące mięśni rąk, które popełniamy? Większość trenujących nie planuje ćwiczeń i z tego powodu ręce nie mają wystarczającego odpoczynku. Mięśnie rąk (bicepsy i tricepsy) są jak wszystkie inne grupy mięśniowe i potrzebują czasu na regenerację, by mogły się zmieniać. Nadanie struktury programowi treningowemu da ci pewność, że te same mięśnie nie będą używane bezpośrednio ani pośrednio częściej niż co 48h.